Orbitrek odchudzanie bez wychodzenia z domu

Miłośnicy siłowni, zdali sobie sprawę z tego, że mogą zostać odcięci od klubów fitness na długie tygodnie. Najlepiej być więc samowystarczalnym i urządzić sobie prywatną siłownię. To też idealne rozwiązanie dla osób, które krępują się ćwiczyć w większym gronie. Np. otyłych. Zakup konkretnego sprzętu determinują indywidualne potrzeby. Nabycie orbitreka na pewno wspomoże odchudzanie.

Kilka w jednym

Orbitrek, inaczej zwany rowerem eliptycznym łączy w sobie zalety takich przyrządów jak bieżnia, stepper i rower stacjonarny. Jest urządzeniem bezpiecznym, ponieważ nadmiernie nie obciąża ani kręgosłupa, ani stawów. Wielu trenerów i specjalistów uważa, że orbitrek odchudzanie znacznie ułatwia, wpływa korzystnie na kształtowanie zdrowej sylwetki, a także poprawia ogólną kondycję organizmu. To świetna forma ruchu. Zawsze dostępna. Zakup orbitreka pozwala bowiem całkowicie uniezależnić się od pogody czy wpływu trudnych do przewidzenia okoliczności, takich jak zagrożenie pandemiczne.

Jak schudnąć na orbitreku?

Do procesu odchudzającego należy oczywiście podejść z głową. Jeśli ktoś wcześniej mało się ruszał, narzucanie sobie zbyt intensywnych programów treningowych, np. interwałowych, każdego dnia doprowadzi szybko do przemęczenia i zniechęcenia, a w najgorszym razie do kontuzji. Za szybkie odchudzanie jest niezdrowe. W dodatku cały wysiłek może pójść na marne, jeśli wywołany zostanie tzw. efekt jojo.

Podstawą sukcesu są 2 rzeczy. Systematyczność oraz cierpliwość. Jeśli chodzi o redukcję masy, najlepiej sprawdza się metoda małych kroków i stopniowego zwiększania poziomu intensywności ćwiczeń. Dla początkujących optymalne będą 3 treningi tygodniowo w przedziale czasowym od 30 do 60 minut. Ważne, aby lubić ćwiczenie na orbitreku. Trening powinien być przyjemnością, wówczas nie trzeba tracić cennej energii na motywowanie się, czy wręcz zmuszanie do aktywności.

Kluczowa jest regularność. Nie można robić sobie wolnego od odchudzania. Przerwa pomiędzy treningami nigdy nie powinna być dłuższa niż 3 dni. Metodyczność, także ma wielkie znaczenie. Najlepiej obrać holistyczne podejście. Zmodyfikować nawyki żywieniowe, ograniczyć liczbę spożywanych kalorii. Bez odpowiednio zbilansowanej diety trudno będzie stracić na wadze. Dobrze także kontrolować nie tylko masę ciała, ale także regularnie mierzyć poszczególne jego obwody centymetrem. To bardzo istotne, aby spalać więcej tłuszczu niż tkanki mięśniowej.

Co do samego sprzętu, oczywiście najlepiej zaopatrzyć się w nowoczesny orbitrek. Taki, którego komputer posiada wiele programów ćwiczeń i umożliwia ich kontrolowanie. Urządzenie powinno mierzyć tętno, przebyty dystans, liczbę spalonych kalorii oraz czas treningu.

Redakcja smoczajama.com.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *