Odchudzające właściwości ćwiczeń z hula hop

Hula hop to zabawka znana większości osób z czasów dzieciństwa. Obok skoków przez gumę, obroty w plastikowym kole były jedną z form dziecięcej aktywności. Okazuje się jednak, że hula hop to wciąż popularny przyrząd, który powinien zainteresować również dorosłych – pomoże on bowiem w walce o smukłą i zgrabną sylwetkę.

Jak zacząć treningi z hula hop?

Każdy, kto stara się wypracować ładną, szczupłą sylwetkę, powinien spróbować ćwiczeń z plastikowym kołem. Jest to wygodny sposób, by trenować w domowym zaciszu, bez konieczności wizyt w siłowni. Do rozpoczęcia planu treningowego wystarczy zakup hula hop, co nie stanowi dużego obciążenia domowego budżetu. Nie jest też konieczna żadna specjalistyczna odzież – wystarczy wygodny strój, umożliwiający swobodne ruchy. Konieczne jest jedynie wygospodarowanie odpowiedniej przestrzeni, w której obracające się koło nie będzie stanowiło zagrożenia dla domowników czy wyposażenia wnętrza. Niewątpliwą zaletą tego rodzaju ćwiczeń jest możliwość umilenia sobie czasu spędzanego na treningu, na przykład poprzez oglądanie ulubionego serialu. Dzięki temu ćwiczenia nie będą kojarzyć się z koniecznością poświęcenia czasu, który wolelibyśmy przeznaczyć na przyjemniejsze czynności.

Jak trenować? Kiedy będą widoczne efekty?

Tak jak w przypadku każdej aktywności fizycznej, w treningu z hula hop ważna jest regularność. Warto zaplanować trzy sesje w tygodniu i konsekwentnie trzymać się tego planu. W przypadku braku wcześniejszego przygotowania i słabszej kondycji, nie można od razu podejmować zbyt wyczerpujących treningów, by nie doprowadzić do kontuzji, ale również nie zniechęcić się zbyt dużym stopniem trudności ćwiczeń. Oczywiście niezależnie od poziomu kondycji, każda sesja treningowa powinna zostać poprzedzona kilkuminutową rozgrzewką, która przygotuje mięśnie i stawy do zwiększonego wysiłku fizycznego.
Ćwiczenia z hula hop nie są trudne – wystarczy przyjąć wyprostowaną pozycję ciała, umieścić koło na wysokości bioder, a następnie wprawić je w ruch za pomocą tego obszaru ciała. Takie ćwiczenia doskonale działają na wyszczuplenie talii, wzmocnienie i wysmuklenie mięśni brzucha, ale także pomagają poprawić postawę ciała, wymuszając ćwiczenia w takiej właśnie pozycji.
Decydując się na hula hop odchudzające właściwości treningu zauważymy dość szybko. Wystarczy już około dwóch tygodni, by móc zauważyć pierwsze efekty w postaci zmniejszenia obwodu bioder i talii czy wzmocnienia mięśni. Takie efekty z pewnością dodadzą energii i motywacji do regularnych treningów.

Redakcja smoczajama.com.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *