Ćwiczenia siłowe w domu bez sprzętu

0
26
Ćwiczenia siłowe w domu bez sprzętu

Wszyscy, którzy nie mogą albo nie chcą chodzić na siłownię, bo np. wstydzą się ćwiczyć w większym towarzystwie, z powodzeniem mogą trenować w domu. Oczywiście, z czasem dobrze jest wyposażyć się w przyrządy. Przynajmniej takie jak: hantle, sztangi, drążek do podciągania. Można jednak zacząć od prostych treningów z wykorzystaniem ciężaru własnego ciała oraz mebli.

Ćwiczenia siłowe w domu na dolne partie mięśniowe

Tak czy inaczej nie wolno zapominać przynajmniej o 10-minutowej rozgrzewce. Po treningu natomiast należy się porozciągać przez kilka minut. Dzięki temu można uchronić się przed przykrymi kontuzjami.

W celu wzmocnienia dolnych partii mięśniowych warto polecić takie ćwiczenia siłowe, które można wykonywać w domu jak spięcia brzucha, przysiady, scyzoryki oraz unoszenie bioder. Popularne brzuszki powinno się robić w sposób poprawny. Trzeba mieć ugięte nogi w kolanach. Napiąć mięśnie brzucha i utrzymywać je w napięciu przez cały czas. Od ziemi odrywać wyłącznie łopatki. W innym razie kręgosłup będzie przeciążony, co może się negatywnie odbić na zdrowiu.

Jeśli chodzi o przysiady, należy zadbać o to, by podczas ich wykonywania zachować proste plecy. Kolana nie mogą wyprzedzać palców stóp. Pupę powinno się opuszczać jak najniżej. Tzw. scyzoryki to jednoczesne unoszenie wyprostowanych nóg i odrywanie łopatek od podłoża, tak jak przy brzuszkach.

Domowe ćwiczenia siłowe na górne partie mięśni

Jednym z najefektywniejszych i najpopularniejszych sposobów na rozwinięcie klatki piersiowej jest robienie pompek. Mniej zaawansowani, mogą wykonywać tzw. wersję damską. Zamiast na stopach, należy opierać się wówczas na kolanach. Wszyscy ci, którzy nie dysponują drążkiem, mogą wykorzystać stół do tego, aby się podciągać.

Do robienia dipów świetnie nadają się dwa ustawione równolegle, oparciami do siebie, krzesła. Należy chwycić się górnych krawędzi oparć, jak poręczy, ugiąć nogi w kolanach, aby oderwać stopy od podłoża i opuszczać się między krzesłami. Warto wykonywać również popularną deskę. To świetny sposób na wzmocnienie mięśni głębokich całego ciała.

Ćwiczenia siłowe, niezależnie od tego, czy wykonuje się je w domu, na siłowni, czy na świeżym powietrzu, to najlepszy sposób na zbudowanie atrakcyjnej sylwetki, wzmocnienie organizmu i poprawę wytrzymałości. Oczywiście jeżeli są wykonane systematycznie i z odpowiednim zaangażowaniem. Optymalnie 3-4 razy w tygodniu przez 30-40 minut. Najlepiej każdorazowo zrobić 4 tzw. obwody. Każdy z nich powinien zawierać 6 ćwiczeń po 8-12 powtórzeń, jedno po drugim.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here